Sari la conținut

Program de prevenire a violenței și infracțiunilor în mediul școlar
„ÎMPREUNĂ PRINDEM CURAJ”


Despre Programul „ÎMPREUNĂ PRINDEM CURAJ”

Programul a fost continuat și în anul școlar 2024-2025, conform Ordinului de ministru nr.6196 din 26.08.2024, disponibil prind linkul: https://www.edu.ro/sites/default/files/_fi%C8%99iere/Anti_violenta/2023/OME_6631_10_11_2023_Impreuna_prindem_curaj.pdf

În anul școlar 2023-2024, Ministerul Educației a alocat 1.407.473 de lei pentru cel puțin 250 de școli, însă programul a fost implementat în final în circa 500 de unități de învățământ preuniversitar.

Anexa 1 din OME nr. 6196/26.08.2024:


Calendarul programului 

Programul de prevenire a violenței și a infracțiunilor în mediul școlar se va desfășura pe parcursul anului școlar 2024-2025 și va avea următorul calendar:

Criterii generale de selecție (3-5 criterii):

  • – „Formularul de înscriere este completat în întregime, sunt descrise nevoile preșcolarilor/elevilor, activitățile propuse, rezultatele așteptate, echipa implicată, parteneriatele și cheltuielile necesare;
  • – Activitățile propuse sunt adecvate pentru nevoile preșcolarilor/elevilor și se încadrează în obiectivele programului;
  • – Desfășurarea activităților propuse este planificată în perioada octombrie 2024 – mai 2025; 
  • – Bugetul solicitat este de maxim 5.000 lei.
  • – Cheltuielile și bugetul estimat sunt corelate cu activitățile propuse.
  • La aceste criterii generale CJRAE/CMBRAE poate să adauge alte criterii specifice de selecție.”

„Unitățile de învățământ sunt încurajate să proiecteze, inițieze și desfășoare activități adaptate nevoilor preșcolari/elevilor, familiilor acestora și climatului școlar.

Activitățile bazate pe implicarea activă a preșcolarilor/elevilor, pe cooperare și crearea unui spațiu sigur pentru fiecare pot avea un impact semnificativ și pozitiv asupra acestora. De asemenea, o componentă importantă este implicarea părinților în activitățile școlii, alături de alți parteneri sau reprezentanți ai comunității locale. Încurajăm atât parteneriatele publice, cât și cele public- private, între unitățile de învățământ și ONG-uri sau/și reprezentanți ai mediului de afaceri. Activitățile pot fi organizate în cadru școlar sau extrașcolar, inclusiv în săptămâna „Școala Altfel”.

Exemple de activități:

● Activități de cunoaștere și dezvoltare a coeziunii pentru elevi, cadre didactice.
● Biblioteca vie, inclusiv cu victime ale violenței/ persoane care au fost condamnate, apoi reintegrate și reabilitate social; 

● Teatru forum;

● Cluburi de filme/ documentare tematice;

● Grupuri de sprijin pentru elevii implicați în situații de violență (elevii cu comportamente violente, elevii victime dar și elevii martori);

● Vizite la tribunal, la muzeele închisorilor;

● Activități de învățare între egali(peereducation);

● Activități artistice și sportive;

● Concursuri tematice;

● Campanii de conștientizare și sensibilizare;

●  Ateliere pentru susținerea familiilor în ceea ce privește exercitarea rolului educativ(în colaborare cu cadre didactice și cu alți parteneri);

● Întâlniri ale elevilor și cadrelor didactice cu reprezentanți ai Poliției și Jandarmeriei, Serviciului pentru siguranța școlară, în vederea realizării unor dezbateri pe teme referitoare la fenomenul violenței;

● Participarea cadrelor didactice la activități de formare privind managementul/rezolvarea conflictelor și managementul clasei, dezvoltarea abilităţilor de comunicare, promovarea cooperării, organizate în cadrul școlii, la CCD sau la parteneri;

● Sesiuni de informare/instruire referitoare la aplicarea Procedurii de management a cazurilor de violență adresate personalului unităților de învățământ și chiar elevilor.”

Grilă de evaluare proiecte propuse, sesiunea 2024-2025:


Cheltuieli acceptate în cadrul programului „Împreună prindem curaj”

„Cheltuielile acceptate in cadrul programului trebuie să îndeplinească următoarele condiții:
●  să fie necesare pentru realizarea activităților planificate de unitatea de învățământ;

●  să fie efectuate în perioada de implementare a programului;

●  să fie înregistrate în contabilitatea beneficiarului, să fie dovedite prin documente originale emise în conformitate cu prevederile legislației naționale sau de alte documente contabile cu valoare probatorie echivalentă facturilor astfel încât să fie identificabile și verificabile;
● să respecte prevederile legislației naționale, inclusiv în ceea ce privește regimul achizițiilor publice;
● să nu fi făcut obiectul altor finanțări publice, în condițiile legii. 

Alocarea bugetului pentru fiecare județ:

ATENȚIE:
În acest program nu sunt permise cheltuielile salariale. Bugetul alocat trebuie utilizat în anul financiar 2024.

Exemple de bunuri, echipamente și servicii care pot fi achiziționate:

●  Cărți, reviste de specialitate, publicații
●  Rechizite, consumabile si papetărie;

●  Servicii de transport, diurnă/hrană, protocol;

●  Servicii închiriere a spațiilor/ altor facilități,

●  Servicii de print, copiere;

●  Licențe educaționale, abonamente la resurse/softuri educaționale, cărți în format digital, audiobookuri;

●  Materiale;

●  Bilete de intrare la muzee, teatre;

●  Premii – cărți, rechizite, echipament electronic de mici dimensiuni (memory stick, căști, boxe portabile etc.)

● Echipamente sportive;

● Recuzită artistică;

● Cursuri/programe de formare a cadrelor didactice privind managementul clasei, dezvoltarea abilităţilor de comunicare, promovarea cooperării;

Detalii legate de înscriere:

Înscriere a se poate realiza prin:

Depunerea Anexei 1 în format fizic la sediul Centrului până la data de 10.10.2024 ora 16:00.


Instrumente de raportare activități:

În curând…

Sari la conținut