Sari la conținut

Program Conscious Youth Behaviours in Emerging Realities (C.Y.B.E.R)
Program UE: Erasmus+ KA2 Parteneriate de cooperare în sectorul școlar
Referință: 2023-1-EL01-KA220-SCH-000156982
Data începerii: 02/10/2023
Data încheierii: 01/11/2026

CYBER se angajează să sporească reziliența cibernetică a școlilor europene prin crearea de proceduri de înaltă calitate adaptate contextului școlar. În plus, oferă profesorilor și studenților instrumentele și cunoștințele necesare pentru a aborda în mod conștient comportamentele online ale adolescenților, psihologia cibernetică și dezavantajele asociate cu utilizarea excesivă a Internetului. Scopul este de a îmbunătăți înțelegerea dinamicii emergente în rândul utilizatorilor tineri și a comportamentelor potențial periculoase.

Obiective

  • Promovarea gândirii critice a elevilor și aprofundarea înțelegerii comportamentelor periculoase emergente pe internet, îndreptate împotriva lor.
  • Dezvoltarea abilităților profesorilor de a încuraja gândirea critică a elevilor în utilizarea internetului și de a aborda amenințările cibernetice și comportamentul negativ online.
  • Oferirea deinformații tehnice și juridice de înaltă calitate privind securitatea cibernetică școlilor din UE, contribuind la dezvoltarea capacității și rezistenței acestora.
  • Crearea unei rețele de școli secundare de certificate ISO 27001 și stabilirea lor ca modele de abordări inovatoare pentru educarea elevilor și profesorilor despre cibernetică, amenințări cibernetice și reziliență cibernetică.

Activitate

  • Crearea colaborativă a materialelor pentru prevenirea și gestionarea amenințărilor cibernetice în contextul educației tinerilor.
  • Realizarea de testimoniale video despre experiențele legate de lumea virtuală și amenințările cibernetice, relatate de studenții participanți sau colegii lor.
  • Realizarea de focus grupuri cu elevi la nivel național pentru a explora experiențele lor ca utilizatori online.
  • Dezvoltarea de practici educaționale nonformale care vizează îmbunătățirea abilităților interpersonale și sociale ale tinerilor în mediul online.

Resurse

  • Analiză comparativă a rezilienței cibernetice și a amenințărilor cibernetice.
  • Manual pentru profesori privind efectele psihologice rezultate din amenințările cibernetice și abuzul pe internet, cum ar fi sindromul hikikomori și distorsiunile cognitive. Include sfaturi despre cum să antreneze gândirea critică a elevilor, în timp ce folosesc Internetul.
  • Kit de activități practice și reflexive, care pot fi folosite personal sau online, atât individual, cât și în grup, pentru a identifica, clasifica, promova gândirea critică și aborda constructiv amenințările cibernetice.
  • Documentarea recomandărilor de politică privind securitatea datelor și securitatea cibernetică, concepute special pentru școli.

Rezultate

  • Creșterea stimei de sine, angajamentul civic și implicarea elevilor participanți în protejarea lor și a colegilor/prietenilor lor de comportamentele sociale negative de pe Internet.
  • Creșterea gradului de conștientizare a tinerilor, profesorilor și organizațiilor educaționale din Europa cu privire la amenințările cibernetice și abuzul asupra lumii virtuale de către tineri.
  • Reducerea îngrijorării familiilor celor care au devenit sau pot deveni victime ale hărțuirii cibernetice sau ale altor forme de criminalitate online.
  • Îmbunătățirea accesibilității la resurse pentru a sprijini prevenirea și gestionarea amenințărilor cibernetice în contextul școlii pentru tineri.

Co-experti

  • Comunitatea școlară: profesori/educatori/profesori.
  • Elevi, cu vârste 14-17.

Parteneriate

Sari la conținut