Sari la conținut

Program Conscious Youth Behaviours in Emerging Realities (CYBER)
Program UE: Erasmus+ KA2 Parteneriate de cooperare în sectorul școlar
Referință: 2023-1-EL01-KA220-SCH-000156982
Data începerii: 02/10/2023
Data încheierii: 01/11/2026

Proiectul își propune să abordeze tema influenței spațiului cibernetic asupra comportamentului uman, în special în rândul tinerilor, precum și construirea unui internet mai sigur printr-un efort colectiv, prin schimb de bune practici și educarea tinerei generații, a profesorilor și a părinților cu privire la pașii esențiali către promovarea unui mediu online mai sigur.

Obiective

  • Stimularea gândirii critice și aprofundarea cunoștințelor elevilor pentru a recunoaște comportamentele online periculoase, îndreptate atât către ei înșiși, cât și către cei din jurul lor.
  • Dezvoltarea competențelor cadrelor didactice de a integra gândirea critică în activitățile de învățare la clasă, pentru a proteja elevii de pericolele cibernetice și de a promova un comportament responsabil în mediul virtual.
  • A oferi școlilor europene cunoștințe tehnice și juridice, precum și proceduri de calitate privind protecția datelor și securitatea cibernetică, cu scopul de a le întări capacitatea de a face față amenințărilor și de a-și consolida reziliența.
  • Crearea unei rețele pilot de școli certificate ISO 27001, care să devină modele prin implementarea unor abordări inovatoare privind educarea elevilor și cadrelor didactice în privința amenințărilor cibernetice.

Resurse

  • Analiză comparativă a rezilienței cibernetice și a amenințărilor cibernetice.
  • Manual privind efectele psihologice rezultate din amenințările cibernetice și abuzul pe internet, cum ar fi sindromul hikikomori și distorsiunile cognitive. Include sfaturi despre cum să antreneze gândirea critică a elevilor, în timp ce folosesc Internetul.
  • Toolkit de activități practice și reflexive, care pot fi folosite personal sau online, atât individual, cât și în grup, pentru a identifica, clasifica, promova gândirea critică și aborda constructiv amenințările cibernetice.
  • Documentarea recomandărilor de politică privind securitatea datelor și securitatea cibernetică, concepute special pentru școli.

Rezultate

  • Dezvoltarea stimei de sine, a spiritului civic și a implicării active a elevilor în protejarea propriei persoane, a colegilor și a prietenilor față de comportamentele antisociale din mediul online.
  • Creșterea gradului de conștientizare în rândul tinerilor, profesorilor și organizațiilor educaționale din Europa cu privire la amenințările cibernetice și la riscurile asociate abuzului în spațiul virtual.
  • Reducerea nivelului de îngrijorare în rândul familiilor ale căror copii au devenit sau ar putea deveni victime ale hărțuirii cibernetice ori ale altor forme de criminalitate online.
  • Îmbunătățirea accesului la resurse educaționale și de sprijin, menite să contribuie la prevenirea și gestionarea eficientă a amenințărilor cibernetice în mediul școlar.

Co-experti

  • Comunitatea școlară: profesori/educatori/profesori.
  • Elevi, cu vârste 14-17.

Parteneriate

Sari la conținut